27 شهريور 1397
طلبی مهابادی خبر داد:

چارت جدید اداره کل راه و شهرسازی استان قم به زودی اجرا می شود.

تاریخ انتشار: سه شنبه 12 تير 1397 |   بازدید: 67 |  print
اخبار

مدیر توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، الزامات قانونی و اصلاح داخلی ساختار سازمانی، سیاست ها و برنامه های این اداره کل را در مورد نیروی انسانی تشریح و آن را مقدمه تحولات مثبت در حوزه نیروی انسانی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، ابوالفضل طلبی مهابادی اظهار داشت: اصلاح ساختار سازمانی مناسب، زمینه ساز پیشرفت تحولات مربوط به نیروی انسانی است و این موضوع باعث تسهیل و تسریع در امور مربوط به اداره کل می شود.
مدیر توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ضمن اشاره به مواد 29 و 31 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه اظهار داشت: براساس این مواد قانونی تمامی دستگاه ها و سازمان ها موظف به بازنگری در ساختار سازمانی و تشکیلات تفضیلی خود می باشند که طبق نقشه اصلاح نظام اداری ( مصوب شورای عالی اداری) کلیه دستگاه های اجرائی می بایست 25 درصد از سطوح مدیریتی و پست های سازمانی خود را کاهش دهند.
طلبی مهابادی در مورد الزامات داخلی بیان داشت: چارت جدید با هدف نوسازی و در راستای کوچک‌ سازی و مناسب‌ سازی ، کاهش هزینه ها، تحول و چابک سازی ساختار، حذف واحدها و مدیریت های غیرضروری، ادغام وظایف موازی ،استفاده بهینه از منابع و نیروی انسانی و تسهیل و تسریع در امور به تصویب رسیده است.
وی افزود: پس از انتزاع مدیریت راهداری از این اداره کل، نیاز به باز طراحی ساختار سازمانی و تشکیلات تفضیلی ضروری به نظر می رسید که بر همین اساس از سوی وزارت راه و شهرسازی چارت جدید در استان ها ابلاغ شده است و هم اکنون مرحله نهایی ثبت آن توسط وزارت متبوع و از طریق سامانه کارمند ایران درحال پیگیری است.
طلبی مهابادی ادامه داد: با توجه به ابلاغ وزارت خانه متبوع و پس از تایید مرحله نهایی، چارت جدید به زودی برای اجرا به کلیه مدیریت های اداره کل ابلاغ خواهد شد.
ایشان در خصوص استخدام و جذب نیرو در سال 1397 اعلام کرد: در سال 1397 در قالب نيروي رسمي و پيماني فقط مجوز استخدام يك نفر به عنوان كارشناس حمل و نقل براي اين اداره كل در نظر گرفته شده و در قالب نيروي قراردادي مجوزي براي اين اداره كل در نظر گرفته نشده است.
وی یکی دیگر از الزامات داخلی اصلاح ساختار سازمانی را موضوع تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی و پیمانی دانست و در این خصوص گفت: یکی از پیش نیازهای اصلی تبدیل وضع و استخدام کارکنان ، تائید ساختار سازمانی در سازمان اداری و استخدامی کشور است و برای این که تبدیل وضع همکاران صورت پذیرد می بایست ابتدا نمودار سازمانی و تشکیلات تفضیلی به تائید سازمان اداری و استخدامی کشور برسد که این امر توسط وزارت متبوع در دست پیگیری است.
مدیر توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ایجاد نظم و انضباط اداری، رفع تبعیض از کارکنان و پاسخگویی به مطالبات نیروی انسانی را از جمله مسئولیت های مهم این اداره کل برشمرد و افزود: یکی از مهم ترین وظایف این مدیریت، اطلاع رسانی در خصوص آئین نامه ها و بخشنامه های مرتبط اداری و داخلی مربوط به چگونگی تبدیل وضعیت استخدامی، احتساب مدرک تحصیلی، مرخصی کارکنان، حضور و غیاب و از این قبیل موارد است.
وی تصریح نمود: سرمایه انسانی یکی از مهم ترین سرمایه های هر سازمانی است که باید با نهایت ظرافت و درایت با آن مواجه شد تا منجر به ارتقای انگیزش کارکنان شود که این ارتقاء نیازمند آموزش های خاص و نوین به کارکنان و ایجاد فضایی جدید متناسب با نیازمندی های جدید کارکنان می باشد.
طلبی مهابادی افزود: بر همین اساس در حوزه آموزش و بهسازي نيروي انساني در سال 96، بالغ بر 6000 ساعت براي كاركنان وافزون بر 3000 ساعت آموزش براي مديران دوره آموزشی برگزار شده است.
مدیر توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه وشهرسازی استان قم در خصوص اصلاح فرآيندهای اداره کل توضیح داد: بيشترين ميزان مراجعات ارباب رجوع در بخش هاي املاك و حقوقي و نظام مهندسي با موضوعات انتقال قطعي زمين هاي مسكوني، انتقال قطعي زمين هاي غيرمسكوني، استعلام فرم جيم، صدور و تمديد پروانه هاي مهندسي حقيقي و حقوقي هستند که در این رابطه اصلاح فرآیند کار و مراحل انجام كار انجام شده است.
طلبی مهابادی ضمن اشاره به دستور ریاست محترم جمهوری و به تبع آن وزارت خانه متبوع مبنی ارائه خدمات در میز خدمت توضیح داد: کارگروه توسعه مدیریت این اداره کل نسبت به احصاء فرآیندهای این اداره کل (ارائه خدمت حضوری یا الکترونیکی) برای ارباب رجوع و ارسال پیشنهادات لازم به وزارت متبوع ،اقدامات لازم را بعمل آورده است.
وی افزود: میز خدمت با حضور کارشناسان هر یک از مدیریت ها در راستای رعایت حقوق شهروندی و آشنایی مردم با وظایف حوزه های مختلف اداره کل راه و شهرسازی استان قم در آینده نزدیک در ساختمان شماره یک استقرار می یابد.
طلبی مهابادی گفت: پاسخگویی سریع به مراجعان و حذف مراحل غیر ضروری در روند رسیدگی به درخواست های مردمی از اولویت های اجرایی این مجموعه است.
وی به ضرورت خدمت رسانی الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری و اتلاف وقت مراجعین اشاره کرد و گفت: پورتال اداره کل راه و شهرسازی استان قم به نشانی www.qom.mrud.ir با اضافه کردن لینک «میزخدمت الکترونیکی» آماده ارائه خدمت الکترونیکی به همشهریان و مراجعین خواهد بود.
مدیر توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه وشهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: نامناسب بودن فضاي اداري به لحاظ عدم تناسب، تعداد زیاد مراجعین، فرسوده بودن ساختمان و به تبع آن اتلاف انرژی و سرمایه مالی، لزوم احداث ساختمان جديد و یکپارچه، كمبود نيروي انساني با توجه به حجم فعاليت و چارت سازماني، كمبود خودروي سازمان، نقص سيستم آتشنشاني و اطفاء حريق، آسانسور و فرسوده بودن سيستم گرمایشی و سرمایشی را از جمله چالش هاي موجود این اداره کل است

  نظرات

نظری وجود ندارد.

نام
ایمیل
وب سایت
عنوان
نظر
تصویر امنیتی
وارد نمودن کد
طراحی سایت